Dictionar SEO

No Comments

In acest dictionar seo veti gasi informatii utile despre termenii legati de optimizarea motorului de căutare și a industriei marketingului digital. Putem defini SEO, optimizare pentru motoarele de căutare: metodele utilizate pentru a stimula clasarea sau pozitionarea unui site în rezultatele returnate de un motor de căutare.

Acest dictionar seo este oferit de Optimizare-seo.ro

 

dictionar seo

Iata un dictionar seo util si cei 50 de termeni de marketing digital explicati pe larg

Ad/Anunt = Un mesaj promovat, comunicat clientului.

Ad impression / Vizualizare a Anuntului = Fiecare data cand consumatorul a fost expus anuntului online.

Ad click / Click pe anuntUn click pe un anunt vizualizat intr-o anumita perioada de timp masurata.

Advertiser = O organizatie care doreste sa distribuie un anumit mesaj, unei audiente potrivite, intr-un mod efficient.

Analytics = Tehnologia si instrumentele de masurare folosite pentru a intelege ce functioneaza si ce nu, pe baza datelor colectate in timpul campaniei de promovare.

App = App este prescurtarea de la “application” si se refera la applicatiile pe mobil. Acestea sunt niste programe specializate de obicei de dimensiuni mici, care sunt descarcate pe dispozitivele mobile. Aplicatiile pot fi descarcate din magazine online, specifice fiecarui sistem de operare pentru dispositive mobile, cum ar fii:  Apple App Store, Google Play Store, Microsoft Store.

Banner ad = Un spatiu publicitar care contine elemente grafice simple si hyperlink-uri.

Blog = O pagina web cu postari regulate de tipul unor comenterii, descrieri de evenimente, si alte elemente multimedia cum ar fii poze, videoclipuri, sau prezentari.

Conversion tracking = Conversion tracking sau Masurarea Conversiilor, ofera o vizibilitate agentilor de publicitate asupra modului in care consumatorii interactioneaza cu un anumit brand prin intermediul canalelor de marketing. Agentii de publicitate pot definii si urmarii anumite evenimente din pagini de mobil si aplicatii, pentru a estima angajemantul consumatorilor sau impactul campaniilor cu raspuns direct.

Click = Daca un client vede reclama ta si apasa pe ea pentru a a afla mai multe despre afacerea ta, sau pentru a achizitiona ceva, atunci se inregistreaza in contul tau un “click”

Click through = Click through rate (CTR) este numarul de clickuri primit de reclama ta impartit la numarul de vizualizari pe care reclama le-a avut (impressions).

ConversionO conversie are loc atunci cand un utilizator indeplineste o anumita actiune pe site-ul tau, cumar fii sa cumpere ceva, sau sa ceara o oferta de pret.

Cookie = Un fisier text stocat pe calculatorul unui utilizator, de catre un website, pentru a retine informatii despre acel utilizator.

Digital Display Advertising = Digital Display Advertising este o forma de marketing digital, care foloseste reclame de tip display, care apar pe pagini web, ca mijloc de a comunica mesaje comerciale relevante unei audiente specifice bazata pe profilele utilizatorilor.

Direct Marketing = Direct marketing este o forma de publicitate, orientata pe un singur canal, care permite organizatiilor sa comunice direct cu consumatorii, prin metode de publicitate cum ar fii mesaje pe mobil, email, bebsite-uri interactive, reclame vizuale online, fly-ere (fluturasi/), distribuirea de cataloage, scrisori promotionale, si publicitate in aer liber.

Email Marketing = Email marketing este o forma de marketing direct, bazata pe permisia utilizatorului, care foloseste email-ul pentru a comunica mesaje comerciale relevante unei audiente specifice, in functie de profilul fiecarui utilizator.

Followers = Conexiuni non-reciproce, caz în care datele și actualizările se primesc pe baza de abonare.

Forum = Un site web care permite schimbul de idei și alte informații între utilizatori și care este, de obicei, monitorizat de un moderator.

Friends = Conexiuni reciproce efectuate pe rețelele sociale în cazul în care se face schimb de date și actualizări.

Hashtag = O trăsătură dominantă a Twitter (dar nu numai), un hashtag este un cuvânt cheie care rezumă conținutul unui tweet.

HTML = HTML se referă la HyperText Markup Language, care este un set de comenzi folosite de browsere Web pentru a interpreta și afisa conținutul paginii pentru utilizatori.

HTML 5= HTML 5 este un limbaj de marcare standard, în curs de dezvoltare pentru prezentarea și structurarea informațiilor pe web, inclusiv internetul mobil. Cele mai multe browsere mobile și desktop moderne acceptă HTML 5.

Instant messaging = Mesajele trimise între două conexiuni în timp real, prin intermediul unei retele de socializare sau a unei platforme de e-mail. Exemple de mesaje instantanee exista pe Facebook, Google +, Skype, MSN.

Impression = Numarul de afisari al unui anunt.

Keyword = Cuvintele cheie pe care le alegeți sunt termenii sau expresiile care doriți să “declanșeze” anunțul să apară.

Landing page = Pagina pe care un utilizator ajunge atunci când face clic pe un link dintr-un motor de căutare.

Link building = Procesul de a aduna în mod activ link-uri care fac legatura spre un site.

Permissionbased marketing = Permission-based marketing / Marketingul pe baza de permisiune se referă la orice process de marketing in care potentialul client si-a dat acceptul sau a optat sa primeasca informatii promotionale de la comerciant.

Natural search results / Organic results = Rezultatele motorului de căutare care nu sunt sponsorizate sau plătite în nici un fel.

Paid search results =Rezultatele motorului de căutare care sunt sponsorizate sau plătite.

Mobile Marketing = Mobile marketingul este marketing cu ajutorul dispozitivelor mobile, în scopul de a difuza mesaje promoționale sau publicitare către clienți direcționate prin metoda retelelor fără fir

Page Impression = O vizualizare a unei pagini a unui site realizata de un utilizator al site-ului, în perioada măsurată.

Quality Score = Scorul de calitate este o măsură de relevanță pentru anunțuri, cuvinte cheie, sau pagina web.

Interactive media = Anunturile interactive în mod normal, se referă la produse și servicii pe sisteme informatice digitale care răspund la acțiunile utilizatorului prin prezentarea de conținut, cum ar fi text, grafică, animație, video, audio, etc.

Rich media = O gamă largă de formate de anunțuri interactive și captivante, inclusiv bannere extensibile, cu audio și video incorporat.

SEO = SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) este procesul de îmbunătățire a vizibilității unui site sau a unei pagini web într-un motor de căutare, pentru cautarile naturale sau ne-platite (organice).

Site map = O pagină sau un grup structurat de pagini care leagă toate paginile accesibile utilizatorului pe un site web.

SMS = Este prescurtarea de la “short mobile service”. In general folosit pentru a descrie mesaje text trimise către un dispozitiv mobil. Specificatiile originale ale SMS-urilor le limitau la 160 de caractere. În cazul în care elementele multimedia sunt asociate cu un mesaj, el este numit MMS.

Smartphone = Este un telefon mobil construit pe o platforma de calcul mobila, cu puterea de calcul și conectivitate mai avansata decât un telefon normal, ex: playere media portabile, camere digitale compacte, camere video de buzunar, și unități de navigare prin GPS.

Social Media = Social Media este un termen general folosit pentru a descrie instrumente și tehnologii care facilitează interacțiunea socială pe Internet.

Social Media Marketing = Procesul de obținere a traficului sau atenției prin intermediul site-urilor de social media.

Social Network = O platformă web, care permite utilizatorilor să construiască un profil personal sau profesional pentru a distribui știri și date și să se conecteze și să comunice cu alți utilizatori.

Targeting = Capacitatea de a cumula inventar de trăsături demografice, contextuale și comportamentale, în scopul de a ajunge la un anumit grup de potentiali clienti.

Tweet = Termenul Tweet provine de la serviciul de microblogging Twitter, care permite utilizatorilor să trimită și să citească mesajele bazate pe text de până la 140 de caractere.

Unique user = Un dispozitiv unic (de exemplu, un computer sau un telefon mobil), care a vizitat conținut pe un site în perioada măsurată

Visit = Numarul total de dati in care un utilizator (sau un dispozitiv) a vizitat continut dintr-un un website, intr-o singura instanta, in mai putin de 30 de minute. O vizita noua este inregistrata cand pauza dintre interactiunile su site-ul este mai mare de 30 de minute

URL = Uniform Resource Locator / o adresa web

Search Engine MarketingPublicitate pe un motor de căutare în încercarea de a directiona trafic pentru un site web, platind doar pe atunci când cineva face clic pe anunț.

Targeting = Vizează directionarea eforturilor de marketing și resurse pentru segmente de piață specifice, care au cel mai mare potențial de câștig.

 

4.2/5 - (8 votes)

Echipa noastra de experti in marketing digital va pregateste periodic articole utile si interesante. Daca va plac postarile noastre ne puteti ajuta sa le distribuim pe retelele de socializare.

Agentia Optimizare SEO

Suntem o agentie de marketing digital, localizata in centrul Bucurestiului, fondata din dorinta a ajuta afacerile sa se dezvolte in mediul online.

Audit SEO Gratuit

Cereti-ne un audit SEO gratuit al site-ului dvs. si veiti primi un raport cu erorile site-ului, calitatea optimizarii, si oportunitati de imbunatatire:

More from our blog

See all posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.